Článek I
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Reklamační řád upravuje podmínky a způsob reklamace zboží zakoupeného u společnosti LUX interier na základě smlouvy o prodeji zboží uzavřené distančním způsobem prostřednictvím internetových stránek (e-shopu) www.nunobaby.cz v souladu s § 18 a násl. zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.
1.2 LUX interier je prodejce dětského nábytku, doplňků, kočárků, hraček a dalších výrobků pro děti světových značek, které se vyznačují luxusním a stylovým designem, vysokou kvalitou a prvotřídní bezpečností.
1.3 Kontaktní údaje společnosti LUX interier:
Sídlo společnosti:
LUX interier s.r.o., Zámocká 3, Bratislava 81101, Slovensko, IČO: 52106381, IČ DPH: SK2120895150.
Zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl: Sro, vložka č.: 133465/B.
Adresa pro vrácení reklamovaného zboží:
NUNO baby showroom, D1 Center, Diaľničná cesta 22B, Senec 90301, Slovensko
E-mail: info@nunobaby.cz, tel.: +421 940 400 940
1.4 Reklamační řád společnosti LUX interier je nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené na dálku mezi společností LUX interier jako prodávajícím a zákazníkem společnosti jako kupujícím (spotřebitelem).
Článek II
DEFINICE POJMŮ
LUX interier
společnost s ručením omezeným založená a existující podle práva Slovenské republiky pod obchodním jménem LUX interier s.r.o., se sídlem Zámocká 3, Bratislava 81101, Slovensko, IČO: 52106381, IČ DPH: SK2120895150, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl: Sro, vložka č.: 133465/B.
ODBORNÉ POSOUZENÍ
znalecký posudek nebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou nebo stanovisko osoby pověřené výrobcem k provádění záručních oprav REKLAMACE odpovědnosti za vady výrobku VYBAVENÍ ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku apod.
STÍŽNOST
uplatnění odpovědnosti za vady výrobku
VYŘÍZENÍ STÍŽNOSTI
ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku apod.
VÝROBEK
nová, použitá nebo upravená movitá věc, která byla vyrobena, vytěžena nebo jinak získána, bez ohledu na stupeň jejího zpracování, a která je určena k nabídce spotřebiteli nebo u níž lze předpokládat, že ji bude spotřebitel používat, je-li dodávána za úplatu nebo bezplatně; výrobkem je také movitá věc, která je součástí nebo příslušenstvím jiné movité nebo nemovité věci
SMLOUVA NA DÁLKU
smlouva mezi prodávajícím a kupujícím výhradně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a kupujícího, zejména prostřednictvím internetových stránek, elektronické pošty, telefonu, faxu, poštovního seznamu nebo nabídkového katalogu.
SPOTŘEBITEL
fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
Článek III
ODPOVĚDNOST ZA VADY PRODANÉHO ZBOŽÍ
3.1 LUX interier odpovídá za to, že zboží má v okamžiku dodání vlastnosti uvedené na internetových stránkách LUX interier - www.nunobaby.cz
3.2 Vyskytnou-li se na zboží po dodání vady, odpovídá za ně výrobce za podmínek a způsobem stanoveným výrobcem zboží.
3.3 Vady zboží musí kupující uplatnit u společnosti LUX interier bez zbytečného odkladu.
3.4 Odpovědnost za vady zboží nelze uplatnit v případě mechanického poškození výrobku, nesprávné manipulace s výrobkem, provozování výrobku v nevhodných podmínkách, nesprávné montáže, nedodržení příslušných norem kupujícím nebo osobou, která pro kupujícího montáž provedla, nebo pokud s výrobkem manipulovala jiná než oprávněná osoba apod., ke kterému došlo po převzetí zboží bez zavinění výrobce nebo společnosti LUX interier. Drobné odchylky v rozměrech a barevných odstínech způsobené především přirozenou povahou použitých materiálů rovněž nejsou důvodem k reklamaci. Odpovědnost za vady se rovněž nevztahuje na opotřebení způsobené běžným používáním zboží.
3.5 Pokud má zboží vady, které lze odstranit, má kupující právo na jejich bezplatné odstranění.
3.6 LUX Interier může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže.
3.7 Vyskytne-li se na zboží vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy.
3.8 V případě jiných neodstranitelných vad může LUX interier poskytnout kupujícímu přiměřenou slevu z ceny zboží.
Článek IV
MÍSTO PODÁNÍ STÍŽNOSTI
4.1 Spotřebitel může podat stížnost u společnosti LUX interier na této adrese
NUNO baby showroom, D1 Center, Diaľničná cesta 22B, Senec 90301, Slovensko
E-mail: info@nunobaby.cz, tel.: +421 940 400 940
Spotřebitel může reklamované zboží doručit osobně nebo kurýrem na adresu showroomu.
Upozornění: Prosíme naše vážené zákazníky, aby nezasílali zboží na adresu sídla společnosti, protože zde balíky nepřijímáme.
Článek V
LHŮTA PRO VYŘÍZENÍ STÍŽNOSTI
5.1 Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je LUX interier povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li požadováno komplexní technické posouzení stavu výrobku, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
5.2 Po určení způsobu vyřízení stížnosti se stížnost vyřídí ihned; v odůvodněných případech lze stížnost vyřídit později, nesmí však trvat déle než 30 dnů ode dne podání stížnosti.
5.3 Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy nebo právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
Článek VI
POTVRZENÍ POHLEDÁVKY A VYPOŘÁDÁNÍ POHLEDÁVKY
6.1 LUX Interier vydá spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, doručí LUX Interier spotřebiteli potvrzení o reklamaci neprodleně; nelze-li potvrzení doručit neprodleně, doručí je bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o reklamaci není třeba doručovat, má-li spotřebitel možnost prokázat reklamaci jiným způsobem.
6.2 Společnost LUX Interier vydá písemný doklad o reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne reklamace.
Článek VII
ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
7.1 Kupující má právo obrátit se na společnost LUX interier s žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, jakým společnost LUX interier vyřídila jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva.
7.2 Pokud společnost LUX interier na žádost Kupujícího odpověděla záporně nebo na ni neodpověděla do 30 dnů ode dne odeslání žádosti, má Kupující právo podat návrh na alternativní řešení sporu; možnost Kupujícího obrátit se na soud není žádostí Kupujícího dotčena.
7.3 Návrh na zahájení alternativního řešení sporu lze podat nejpozději do jednoho roku ve sporech, jejichž hodnota nepřesahuje 20,- EUR; pokud z pravidel subjektu alternativního řešení sporů nevyplývá jinak. Kupující se musí před podáním návrhu prokazatelně pokusit spor vyřešit komunikací s LUX interier.
7.4 Alternativní řešení sporů je pro kupujícího zpravidla bezplatné. Pokud podléhá poplatku, jeho výši stanoví subjekt alternativního řešení sporů a činí maximálně 5,- EUR. Kupující se může obrátit na Slovenskou obchodní inspekci nebo na jiný subjekt alternativního řešení sporů uvedený na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu Slovenské republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektovalternativneho-riesenia-spotrebitelskychsporov/146987s) s návrhem na zahájení alternativního řešení sporu.
7.5 Žádost lze podat v listinné podobě, elektronicky nebo ústně do protokolu. Kupující může k podání návrhu použít formulář (http://www.soi.sk/files/ documents/form/formular/proposal-for-ars. ddf) nebo jej podat prostřednictvím evropské platformy ADR (http://ec.europa. eu/consumers/odr/index_en.htm) podle č. 14 odst. 1 a 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line.
7.6 Další informace o podmínkách alternativního řešení sporů nalezne kupující v zákoně č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (www.slov-lex.sk) a na internetových stránkách subjektu alternativního řešení sporů.
7.7 Poskytnutím těchto informací LUX Interier plní svou povinnost podle § 3 odst. 1 písm. t) zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
Článek VIII
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
8.1 Právní vztahy neupravené tímto reklamačním řádem se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími obecně závaznými právními předpisy platnými na území Slovenské republiky.
8.2 Tento reklamační řád LUX interier vstupuje v platnost a účinnost dne 01.05.2019.
8.3 LUX interier si vyhrazuje právo měnit a doplňovat tento reklamační řád. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé během platnosti předchozí verze reklamačního řádu LUX interier.
8.4 LUX interier a Kupující se dohodli, že plně akceptují komunikaci na dálku - telefonickou, elektronickou formu komunikace, zejména prostřednictvím e-mailu a internetu, jako platnou a závaznou pro obě strany. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) nese kupující.
8.5 Pokud vztah související s používáním webových stránek www.nunobaby.cz nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, kupující a LUX interier se dohodli, že se řídí právem Slovenské republiky.
8.6 V případě doručování elektronických zpráv adresovaných Kupujícímu, pokud LUX interier neobdrží chybové hlášení o nemožnosti doručení zprávy (e-mailu nebo sms zprávy) na e-mailovou adresu nebo mobilní číslo Kupujícího uvedené Kupujícím, považuje se zpráva (e-mail nebo sms zpráva) za doručenou následující den po jejím odeslání, nestanoví-li obecně závazné právní předpisy jinak.
8.7 Zásilka se považuje za doručenou také tehdy, jestliže ji adresát odmítne převzít nebo jestliže ji adresát vlastní vinou nebo opomenutím nepřevezme. V takovém případě se zásilka považuje za doručenou uplynutím poštovní úložní doby v délce stanovené odesílatelem a vrácením zásilky odesílateli, o čemž musí odesílatel předložit nepoškozený doklad.
8.8 Oznámení doručovaná kurýrní službou (zejména GEIS, DPD, DHL, IN TIME, UPS) se považují za doručená okamžikem převzetí smluvní stranou. Pokud je doručení kurýrní službou neúspěšné, považuje se za okamžik doručení třetí den po prvním pokusu o doručení, přičemž pokus o doručení je doložen prohlášením kurýrní služby.
8.9 Rozhodným hmotným a procesním právem je právo Slovenské republiky. Veškeré spory vzniklé z kupní smlouvy a tohoto reklamačního řádu nebo v souvislosti s nimi budou projednávat a rozhodovat soudy Slovenské republiky podle práva Slovenské republiky.
Formulář pro vrácení peněz si můžete stáhnout zde: